Wednesday, September 8, 2010

Iklan Raya PKNS 2010



Salam Ramadhan.. Rss Graffiti dah diaktifkan semula, yay!! Ok, jom citer tentang iklan raya!! Hebat ke iklan raya tahun nie? For me, lebih banyak iklan yang biasa je.. Lebih memalukan, ada iklan yang tak sepatutnya ditayangkan, erm, dah tentu korang sedia maklum iklan yang den maksudkan.. *rindu dengan iklan-iklan arahan arwah Yasmin Ahmad*

Hasil kajian yang memakan masa 5 hari mendapati iklan raya PKNS yang lebihmenyentuh hati (walaupun golongan sasar iklan ini lebih kepada golongan yang berkemampuan)





ada lagi 1 iklan tue, den try cari kat youtube dengan kata kunci 'iklan raya 2010' tapi tak jumpa.. Iklan tue tentang sepasang suami isteri dan ayah mentua.. si suami tue mualaf, India.. Dia dan his wife bawa ayahnya beli baju melayu.. Kemuncak iklan, lelaki tue terharu coz walaupun ayahnya beragama Hindu, tetapi dia tetap pakai baju melayu tue selengkap yang boleh (dia ambik masa yang lama juz untuk pakai butang baju Melayu)

ok, jalan cerita macam tak sempurna.. If korang tahu iklan yang den maksudkan, tolong bagitahu den yek?




Walau apa pun yang terjadi *buat masa nie la*, iklan raya Petronas 2006 tetap yang terbaik dan menyentuh hati.. Honestly, den pernah menangis pasal iklan nie..

The behavior of a child's parents leaves a permanent impression in the child's subconscious mind... Budak-budak senang terpengaruh, no wonder la budak dalam iklan tue kata, "abah jangan lupa pakai lampin tau".. Dah parents dia tunjukkan cara mengurus atuk mereka dengan cara yang tak baik, dah tentu la mereka terikut-ikut..

ok, bulan Ramadhan bakal melabuhkan tirainya, so last day of fasting month is tomorrow or friday *hopefully FRIDAY*

err.. den ada sesuatu nak citer nie.. actually kan, 2 Syawal tue my birthdate mengikut kalendar Islam.. hehe.. :)

Ok, tengah kumpul tenaga untuk perutusan raya lepas nie.. entry TAMAT.

2 comments:

Anonymous said...

Iklan finas kot. Ado den tgk aritu. Binin org Sarawak n mualaf India. Rasanya bapak lelaki tu Ada syndrome Parkinson.

fie92 said...

perasan juga macam iklan finas tapi bila google dan cari kat youtube, takde pula.. *tak tau la sekarang, maybe dah ada kat youtube*