Thursday, June 28, 2012

Ceritera Insan Keliru


Haha.. Keliru la sangat! Propa sungguh title entry cik Fitri hari nie.. Pelbagai dugaan sebenarnya.. Dari kecil sampai besar.. Bekalan air takde tue dugaan tahap mana yek? Dah beberapa hari kawasan cik Fitri tak hujan, tetapi syukur alhamdulillah, time cik Fitri taip entry nie hujan sedang turun.. Haiz.. Macam entry budak-budak pula saya rasa..

Wokey, wokey, meh jadi serius..

Sebenarnya..

Saya berjaya menemui penemuan terhebat kat google, kena tanya pihak sekolah nie, takpe, diam-diam sudah..

Pastu kan.. My dad call tadi, tanya nak kirim coklat apa.. Weee.. hehe.. Saya bukan penggemar coklat yek tuan-tuan dan puan-puan sekalian, tetapi apabila ayahanda tercinta yang bertanyakan puterinya yang comel nie nak coklat apa, haruslaa saya bagi senarai coklat yang perlu dibeli.. *ayat lintang-pukang sebab cik fitri dah lama tak buka tatabahasa dewan*

Fine.. Saya perlu diet.. Erm.. Kena cari fakta coklat tak menggemukkan nie. huhu.. malas la.. nanti banyak yang marah saya pula.. *dah start merepek*

Nak jadi student form 6 aka Pra-U sekarang nie tak mudah kan? Kalau dulu 1 subjek ada dua buku je untuk upper n lower 6, tapi sekarang dah pakai semester pula dah.. Eh, semester ke penggal? Lupa la.. 3 semester bererti ada 6 buku untuk 1 subjek..

Geram juga apabila adik lelaki saya bagitahu buku-buku saya dah tak dapat digunakan lagi.. Huhu.. Erm.. Sebenarnya dapat guna, sebagai rujukan sampingan je la.. Sukatan pelajaran mereka kan dah tak sama.. Masa nie la pengeluar-pengeluar buku rujukan kaut keuntungan.. Satu buku dah rm20++ sampai rm30++. Kira mahal juga kos masuk form 6 nie sebenarnya..

Saya dulu tak terasa sebab tak beli buku sekaligus kot..

Dah upper 6 baru nak cari buku soalan, kalau tak mungkin boleh la berangan dapat 4 flat.. Hehe..

Sebenarnya tak susah nak dapat 4 flat, kena rajin dan buat persediaan dari awal.. Cik fitri tak dapat 4 flat sebab dia tak buat dua perkara tue la.. huhu..

Best la facebook tue.. Kalau kita block orang memang kita takkan dapat jumpa satu apa pun tentang dia.. Pengakuan ikhlas nie.. Takde nak perli sesiapa.. Saya excited sebab baru dapat tahu tentang tue.. So, untuk yang ingin menjauhkan diri dari insan-insan yang tak perlu dinyatakan namanya, boleh la kamu gunakan tips ini.. :)

Nak citer tentang coklat.. Dah ada dah.. My fav coklat tue ada kat airport labuan je, huhu.. my dad tak sempat pi sana.. huhu..

Nampak tak cik fitri sedang keliru?

wokey.. Doakan saya dapat idea untuk buat entry yang lebih berkualiti.. :)

Wassalam..

No comments: