Tuesday, June 5, 2012

Kain Pasang untuk Hari Raya


Dear ukhti, dah ganti puasa ke? Erk, saya sedang meniti hari untuk menghabiskan puasa yang masih bersisa.. Hari raya dah dekat dah, korang dah buat baju raya? Kat sabah nie hampir semua kedai jahit tak terima tempahan lagi, kata sedara saya orang sekarang dah timbul kesedaran untuk hantar kain awal-awal, tapi yang tak sedar-sedar tue seorang hantar lebih 3 pasang kain untuk dijahit, hehe..

Actually saya dan my mom dah lama beli kain cuma malas nak hantar, kononnya tunggu berat makin berkurang, haiz, takde maknanya nak berkurang!

So, last week hasil desakan cik fitri yang takut tak dapat melaram baju baru di pagi hari raya, kain-kain kami dah selamat dihantar.. Oh, cik fitri tak main sukat-sukat, bagi baju contoh je. Bukan apa, sedara saya tue ingat ukuran baju saya, tak nak la nanti dia kata "bie, ukuran dah bertambah sket", sentap la saya nanti, huhu..

Gambar kat atas dan kat bawah tue korang tengok sekali imbas je yek, takde satu pun kain yang saya beli ada kat gambar tue..



Walaupun dah lama bergelar blogger, saya masih takut ambik gambar dengan berhemah, yang nie gambar curi yakni takde orang perasan bila gambar nie diambil..

Cik fitri lahir pada hari raya kedua.. *motif?? Entah la, hehe...*

#CuacaMendungAwanBerarak,KainKatJemuranBelumKering,Ek,JanganlahHujan*BukanPantun*#

Wassalam..

No comments: